תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה – כל מה שצריך לדעת בנושא!

משרד עורך דין אלעד רייך ושות'

תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה - כל מה שצריך לדעת בנושא!

ישנם אין ספור מצבים המעידים על חוסר בשמיעה או אובדן חלקי בשמיעה, נתון זה משתנה בין אדם לאדם. לעיתים אובדן שמיעה יתרחש רק באוזן אחת ובמקרים מסויימים אף יפגע בשתי האוזניים. כדאי להזכיר שאובדן שמיעה או לחילופין ירידה ניכרת בשמיעה שאינם מאובחנים כיאות עלולים להביא להחמרה משמעותית בטיב חייו של אדם.  במדינת ישראל חיים כיום, לא מעט אנשים הסובלים מליקוי בשמיעה, אמנם ברבדים שונים, אך ישנם לא מעט מקרים ומקצתם אף אינם מטופלים כלל. ליקויי שמיעה עשויים להתרחש במגוון רבדים, החל מצפצוף טורדני אך סביל באוזן ועד לכדי אובדן שמיעה חלקי או מלא. 

לא רבים יודעים אבל ביטוח לאומי מכיר באובדן שמיעה כנכות לכל דבר ועניין, בכך מהווים ראייה משמעותית מוצקה לזה שהם מודעים לקשיים העוברים על אנשים הסובלים ממצב זה ואף מזכים את הסובלים מנכות זו בקצבאות ובשלל הטבות שונות. את תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה יוכל להגיש כל אדם החווה ירידה בשמיעה ובלבד שזו התרחשה במהלך תקופת העסקתו של אותו אדם. 

תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה – מחלת אובדן השמיעה

מחלת אובדן השמיעה נקראת באנגלית  (noise induced hearing loss) או בקיצור NIHL, ישנם כ600 מיליון אנשים הלוקים במחלה זו, המספרים נעים בין 25-30 מיליון איש הסובלים ממחלה זו בארה"ב ובין 25-30 מיליון באירופה. בישראל בלבד ישנם כ-140,000 אנשים הסובלים ממחלה זו וזכאים להגיש תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה. כדאי לציין שאנשים הסובלים ממחלה זו, מירב הסיכויים שעבדו בעברם במפעלים או מקומות עבודה אשר היו חשופים לרעש שמעל לרמה המותרת שהיא 85 דציבל, ללא כל מקור מגן על האוזניים כגון: אוזניות מיוחדות או אטמים. משך החשיפה היומי לרעש ברמה זו הוא 8 שעות, שכן משך החשיפה לרעש הוא שחקן מרכזי ברמת הפגיעה בשמיעה, כלומר אם נחשפתם לרעש גבוה מ85 דציבל אבל רק לכמה רגעים, סביר להניח שלא יהיה כל נזק לשמיעה, אך גם כאן ישנן דעות חלוקות בנושא אשר גורסות שגם חשיפה מזערית לרעש חזק במיוחד תיתן את אותותיה במערכת השמע שלנו ותביא לפגיעה כלשהי. 

אך ראוי לציין שאל לנו לגשת ישר ולהגיש תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה מכיוון שישנם משתנים אחרים העשויים להביא לירידה בשמיעה והם אינם נגרמים ישירות ממקור העבודה שלנו, למשל: בראש ובראשונה, גנטיקה, לאחר מכן ישנו הגיל, עם התבגרותינו סף השמיעה שלנו יורד ועל כן טבעי שלא נשמע טוב כמו כאשר היינו בגיל צעיר יותר, משתנה נוסף המשפיע על השמיעה הוא העניין הבריאותי, אנשים הסובלים מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות, סביר להניח שיסבלו גם כן מירידה בכושר השמיעה, כמו כן, גם חולי סוכרת, אנשים הסובלים מעודף שומנים בדם, מתת פעילות של בלוטת התריס או נוטלים תרופות מסויימות כגון אספירין, נכנסים גם הם לרשימת הסובלים מירידה באופן השמיעה. 

תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה

קביעת אובדן שמיעה

כאשר יגיע אדם המעוניין להגיש תביעת ביטוח לאומי על ירידת שמיעה למשרדי הביטוח הלאומי הוא יידרש לעשות מספר בדיקות אשר יאששו את עניין הפגיעה או אובדן השמיעה. את הבדיקות מבצעים במגוון אופנים, בין השאר בעזרת השמעת רעשים חלשים כאשר הנבדק צריך להרים את ידו כשהוא מתחיל לשמוע רעש. אחוזי הנכות הנקבעים, שונים באופן השמע בכל אוזן כלומר אם אדם שומע בין 15-20 דציבל הוא יהיה זכאי ל5 אחוזי נכות אך ורק אם באוזן השנייה הוא שומע מ36-40 דציבל וכן הלאה. גובה אחוז הנכות מורכב מרמת הדציבלים האפשריים אותם אדם שומע בכל אוזן בנפרד. אחוז הנכות הגבוה ביותר הניתן על אובדן שמיעה הוא 60 אחוזי נכות והוא ניתן למי שאינו מסוגל לשמוע מתחת ל80 דציבל בשתי אוזניו.

לחצו כאן לדברים נוספים בהם יכול לעזור עורך דין ביטוח לאומי!

פנו אלינו לקבלת יעוץ ראשוני:

תוכן עניינים
עו"ד אלעד רייך
עו"ד אלעד רייך

עורך דין אלעד רייך ושות' , עוסק בתביעות נזיקין ביטוח ותאונות דרכים, מתוך שליחות ובמטרה לממש את מלוא הזכויות של לקוחות המשרד.אם ברצונך למקסם את פיצוי נזיקין המגיעים לך, עו"ד מטעם המשרד ישמח לעמוד לרשותך! נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.
טלפון: 03-5180099

אודות
עורך דין נזיקין
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין ביטוח לאומי
עורך דין נזקי רכוש

פנו אלינו לקבלת יעוץ ראשוני: