תביעת ביטוח לאומי – כל מה שחשוב לדעת בנושא!

משרד עורך דין אלעד רייך ושות'

תביעת ביטוח לאומי

תביעת ביטוח לאומי - כל מה שחשוב לדעת בנושא!

חשוב לדעת כי כל בקשה איתה אתה מגיע לביטוח הלאומי היא בעצם תביעה. כדי שהתביעה שלך תתממש, יהיה צורך לקבוע לך אחוזי נכות מסוימים שמטרתם לשקף את מצבך ולקבוע את גובה הפיצוי המגיע לך. כל הנושא של ביטוח לאומי הינו נושא גדול ומבלבל. אנחנו בטוחים שאתה מלא שאלות ואולי אתה אפילו לא יודע מאיפה להתחיל, אז כדי לעזור לך הכנו מדריך שיצייד אותך בכל המידע החשוב בנושא תביעת ביטוח לאומי.

תביעת ביטוח לאומי

תביעת ביטוח לאומי – לזכאות אחוזי נכות

 ישנן כמה הגדרות לאדם היכול להיחשב כנכה בפני הביטוח הלאומי.
דבר ראשון, על האדם להיות מבוטח בביטוח הלאומי ותושב ישראל. תביעת ביטוח לאומי ניתן להגיש החל מגיל 18 ועד שנה לפני פרישה מעבודה.
כמו כן, צעיר מגיל 16 יכול להגיש את התביעה במידה והוא נחשב 'עובד קטין'- קטין שזכאי לשכר בעדו משלם המעסיק דמי ביטוח ולדמי אבטלה, כלומר הוא משתתף בפרנסת הוריו או מפרנס את עצמו בשל יתמות ולשכת התעסוקה אינה יכולה לספק לו עבודה.
גם אדם מבוגר וגם 'עובד קטין' יוכלו לבצע תביעת ביטוח לאומי רק במצבים בהם ליקוי שכלי, נפשי, גופני, מולד או הנובע ממחלה מונע מהם להשתכר כראוי או לעבוד במשק הבית (במקרה של עקרות בית) או גורם לירידה ביכולת שלו להשתכר, בצורה פתאומית או הדרגתית.
כפי שצוין, גם עקרת בית יכולה להיחשב לנכה בתנאי שהיא אישה נשואה (אך לא עגונה), בן הזוג שלה מבוטח בביטוח זקנה ושארים והיא אינה עוסקת פטורה או מורשית. היא יכולה להגיש תביעת ביטוח לאומי במצב שאחד מהליקויים שצוינו לעיל מונע ממנה לתפקד במשק בית רגיל, או גורם לה לירידה של 50% בכושר התפקוד הקודם שלה.

סוגי נכויות

כמו שיש כמה סוגים של קריטריונים להגשת תביעת ביטוח לאומי לנכות, כך גם יש מספר סוגים של נכויות.
סוג אחד הינו נכות רפואית שנקבעת על ידי רופא מוסמך מטעם הביטוח הלאומי. שיעורי הנכות הם 60% ו-40%. 40% נכות יכולים להיקבע במקרים שלמבוטח ישנם כמה ליקויים ואחד מהם הוא בשיעור של 25% לפחות (במקרה של עקרת בית הליקוי צריך לעמוד על 50% לפחות).
סוג נוסף הינו דרגת אי- כשירות, כלומר נכות בתפקוד. דרגה זו נקבעת על ידי פקיד התביעות במוסד לביטוח לאומי. הנציג צריך לקבוע שהאדם איבד לפחות 50% מהיכולת שלו לקבל שכר או לטפל במשק הבית. הקביעה של הנציג תיעשה בשיתוף עם פקיד השיקום של הביטוח הלאומי ועם רופא מוסמך. במקרים בהם המצב של האדם אינו יציב, יוכל הנציג לקבוע דרגה מסוימת של אי כשירות זמנית למשך שנתיים או פחות.

סיוע של עורך דין ביטוח

כמו שאתה ודאי מבין מהמדריך שלפנייך, תביעת ביטוח לאומי הינה עניין מסובך ומייגע, שקשה לצפות אותו. פעמים רבות לא אחוז אחד ימנע ממך לעמוד בדרישות, ומתחת לאחוז מסוים לא תוכל להצליח בתביעה שלך וזאת למרות שעל פניו אתה זכאי, המצב שלך אינו מאפשר לך להשתכר כראוי ואתה זקוק לסיוע.
על מנת להימנע מעוגמת נפש, סחבת בירוקרטית ובזבוז זמן מיותר, מומלץ בחום לצאת לתהליך של תביעת ביטוח לאומי כאשר לצידך עומד עורך דין ביטוח לאומי מנוסה ובקיא, שמכיר את כל הדינים והחוקים, וגם את המוסד לביטוח לאומי על בוריו.
סיוע של עורך דין ביטוח מנוסה יעלה רבות את סיכוייך להצליח בתביעה ולקבל את אחוזי הנכות שמגיעים לך על מנת לזכות בצדק ולחיות בצורה מכבדת וטובה.

פנו אלינו לקבלת יעוץ ראשוני:

תוכן עניינים
עו"ד אלעד רייך
עו"ד אלעד רייך

עורך דין אלעד רייך ושות' , עוסק בתביעות נזיקין ביטוח ותאונות דרכים, מתוך שליחות ובמטרה לממש את מלוא הזכויות של לקוחות המשרד.אם ברצונך למקסם את פיצוי נזיקין המגיעים לך, עו"ד מטעם המשרד ישמח לעמוד לרשותך! נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.
טלפון: 03-5180099

אודות
עורך דין נזיקין
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין ביטוח לאומי
עורך דין נזקי רכוש

פנו אלינו לקבלת יעוץ ראשוני: