עורך דין אובדן כושר עבודה

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ?

אובדן כושר עבודה הוא אחד המצבים המורכבים והקשים ביותר לכל אדם. מאחר ואדם מאבד את יכולתו לעבוד ולהתפרנס, נפגעת באופן מיידי שיגרת חייו. אובדן כושר עבודה יכול להתרחש בשל מחלה או כתוצאה מתאונה ולפיכך, על הנפגע לפעול במהירות על מנת לממש את זכויותיו.

הגדרת אובדן כושר עבודה בפוליסה היא רכיב חשוב ואלי הראשון במעלה, בפוליסה הבסיסית מוגדר אובדן כושר עבודה כאי יכולתו של המבוטח לעסוק בכל עיסוק אשר מתאים לניסיונו, הכשרתו, השכלתו וגלו של המבוטח. מאחר ומדובר בהגדרה רחבה ביותר היכולת לקבל פיצוי מחברת הביטוח נמוך יותר. כמובן, שיש פוליסות בהם ההגדרה לאובדן כושר עבודה משתנה למשל בפוליסה עיסוקית מקצועית- בפוליסות אלו למבוטח יהיה הרבה יותר פשוט לזכות בתגמולי אובדן כושא עבודה מחברת הביטוח.

בפוליסה הבסיסית הזכאות לקבלת תגמול אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח מתחיל רק כאשר המבוטח איבד את כושר עבודתו בשיעור של 75% ומעלה לפיכך, מבוטח שאיבד את יכולתו לעבוד בשיעור נמוך יותר שאינו מגיע ל 75% לא יהיה זכאי לקבלת תגמולי ביטוח. פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה טובות יותר מאפשרות למבוטח לקבל תגמולי ביטוח גם כאשר נכותו עומדת על שיעור שבין 25%-75% ןלכן, קיים סיכוי רב יותר לקבלת תגמולי ביטוח כאשר התרחש מקרה ביטוח המזכה בפיצוי אובדן כושר עבודה. בכל מקרה, מדובר בפוליסות מורכבות ולכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה מומחה, בכל מקרה ביטוח המלווה באובדן כושר עבודה.

מהם היתרונות של פניה לחברת הביטוח בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה אלעד רייך ?

חברת הביטוח יכולה לדחות את התביעה בטעמים רבים או לקבוע נכות שאינה תואמת את המצב הרפואי של המבוטח ובנוסף, לשלם תגמולי ביטוח לתקופה קצרה בניגוד למצבו הרפואי של המבוטח, עורך דין אלעד רייך, ילווה את המבוטח בכל תהליך התביעה לאובדן כושר עבודה ימלא את הטפסים הרלוונטים ויפנה לרופא תעסוקתי במקרה בו נדרשת פניה כזו.  פנייה, למשרדו של עורך הדין אלעד רייך תסייע למבוטח להגדיל את הסיכויים להצלחת התביעה בהתאם לפוליסה ולמצבו הרפואי של המבוטח ותספק שקט למבוטח בשעתו הקשה כאשר הוא יודע כי יש עורך דין המלווה את התביעה במקצועיות תוף שמירת האינטרס של הלקוח למול חברת הביטוח.

מה המשמעות של אובדן כושר עבודה חלקי ?

אובדן כושר עבודה חלקי היא למעשה איבוד חלקי של הכושר לעבוד. המבוטח יכול להמשיך לעבוד אולם, הפחית את שעות העבודה בשל מצבו הרפואי. במצב זה, יש לפנות לעורך דין אלעד רייך, על מנת לבחון את המצב הביטוחי והתאמתו לקבלת תגמולי ביטוח מחברת הביטוח גם כאשר מדובר באובן כושר עבודה חלקי.

ישנם מקרים בהם נפגע אינו יכול להמשיך לעבוד במקצוע בו עבד טרם תאונה או מחלה אולם, ביכולתו להתפרנס ממשלוח יד אחר וכך הוא יכול להמשיך לקיים את עצמו מבחינה כלכלית. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם הנפגע סובל מאובדן כושר עבודה מלא שמשמעותו כי אינו מסוגל לעבוד בכל עבודה שהיא, לא במקצוע אחר ולא במקצוע בו עסק לפני הפגיעה או המחלה.

נפגע אשר אינו יודע מה זה אובדן כושר עבודה ואינו יודע האם המקרה שלו מתאים לקריטריונים הקבועים בחוק, יכול לפנות לעורך דין העוסק בתביעות אובדן כושר עבודה ולקבל ייעוץ ראשוני על מנת לבדוק את המקרה של הנפגע בצורה מקצועית ומדוייקת.

עורך דין אובדן כושר עבודה

במקרים של אובדן כושר עבודה מלא או חלקי, הנפגע רשאי לממש את זכויותיו המלאות. 

מה המשמעות של מימוש זכויות הנפגע?

בכל הנוגע לאובדן כושר עבודה, העניין הכלכלי הוא שיכוון אותנו בתהליך למימוש הזכויות המלאות. העניין הכלכלי נוגע ישירות בנושא קצבת אובדן כושר עבודה. על מנת שנוכל להבין מה הזכויות שלנו, כדאי שנדע מאיפה מגיעה קצבה זו. עובד שכיר או עצמאי המחזיק בביטוח מנהלים או בקרן פנסיה, מפריש כל חודש סכום מסויים ממשכורתו עבור ביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח זה הוא המקנה את האפשרות לקבל קצבת אובדן כושר עבודה.

איך ניתן לדעת האם הנפגע מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה?

דבר ראשון שיש לעשות הוא להכין רשימה של הביטוחים הקיימים של הנפגע. מלבד ביטוח מנהלים וקרן פנסיה, גם ביטוחים בפוליסות אישיות יכולים לכלול סעיף ביטוח אובדן כושר עבודה. בנוסף, אם נקבעו אחוזי נכות לנפגע, יתכן והנפגע יהיה זכאי לקיצבה חודשית מביטוח לאומי.

אי כושר עבודה מלא מול אי כושר עבודה חלקי

לעיתים ההבדל בין שני המושגים הללו הוא מימוש זכויות לעומת חוסר זכויות כלל. כל מקרה של אובדן כושר עבודה נבדק לגופו באופן מלא ומדוייק מכיוון שכל סעיף רפואי יכול להוות משקל רב בתביעת ביטוח אובדן כושר עבודה. ליווי אישי של אנשי מקצוע המומחים בתקנות הרלוונטיות לתביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, יכול לכוון את הנפגע לתהליך הנכון שיביא בסופו של דבר לפיצוי אשר מגיע לו מבחינת החוק.

יש לכם פוליסה הכוללת אובדן כושר עבודה עיסוקי? זכיתם!

כאמור, על מנת שתוכלו לבדוק מה זכויותיכם המלאות במקרה של אובדן כושר עבודה, ידרש מכם לעשות רשימה של כל הביטוחים שיש בידכם ולבדוק איזו פוליסה נוגעת בנושא אובדן כושר עבודה. פוליסה הכוללת ביטוח לאובדן כושר עבודה עיסוקי נחשבת לטובה ביותר עבור הנפגע ומאפשרת לנפגע לקבל פיצוי מלא על כך שאינו יכול לעבוד בתחום העיסוק שלו. אם הנפגע יכול לעבוד חלקית בתחום שלו הוא יקבל פיצוי חלקי ובכל מקרה הוא יכול לעסוק בתחומים אחרים ועדיין לקבל פיצוי על אי היכולת לעבוד בתחום העיסוק הספציפי שלו.

מה הזכויות לנפגע במקרה של אובדן כושר עבודה עצמאי?

להגדרה של עצמאי במקרה של אובדן כושר עבודה יש משמעות אחת וברורה – עצמאי הוא עצמאי ולכן צריך לדאוג לעצמו. פיצוי או קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה עצמאי תיהיה רלוונטית במקרה והעובד העצמאי ביטח את עצמו בביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי. בחיפוש אחר פתרונות לאובדן כושר עבודה ביטוח לאומי יהווה את הפתרון במקרה ואין לנפגע העצמאי ביטוח פרטי. במקרים הללו רצוי ומומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אובדן כושר עבודה לעצמאים.  

פנייה ל – עורך דין אובדן כושר עבודה לשם תביעה

דחיית תביעות אובדן כושר עבודה מצד חברות הביטוח חוסכת לחברות כסף רב כל שנה ובכך מגדילות חברות הביטוח את רווחיהן. התנהלות חברת הביטוח במקרים הללו מתאפשרת בעיקר לנוכח פערי הידע בין מומחי חברת הביטוח לבין האדם מן השורה שאינו בקיא בדיני הביטוח, בפרט בדיני ביטוח אובדן כושר עבודה. עורך דין תביעות אובדן כושר עבודה מסייע בתביעות מול חברות הביטוח וקרנות הפנסיה ומול תביעות במקרים של אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי.

פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה

במידה ולנפגע נקבעו 25% אחוזי נכות ואינו יכול לעבוד בתחום עיסוקו או בעבודה אחרת במשך 90 ימים רצופים, הוא זכאי לקיצבה חודשית מקרן הפנסיה אליה הוא הפריש חלק ממשכורתו. סכום הקיצבה נקבע לפי מספר קריטריונים הקבועים בדיני פנסיית הנכות. אם מסתכלים על פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה, ניתן לראות כי אובדן כושר עבודה לעומת קיצבת הפנסייה נקבע על פי תנאי הפוליסה של הנפגע ולעיתים, גם אם כושר העבודה הוא חלקי (לעומת פנסיית הנכות) הוא יכול להיות זכאי לקבל קיצבה חודשית. הכל לפי תנאי הפוליסה.

דחיית תביעת ביטוח והתיישנות התביעה – עורך דין אלעד רייך מסביר

מניסיוננו, בתביעות ביטוח, ניתן לומר כי בכל דחיית תביעה מצד חברת הביטוח מסתתרים אלפי שקלים ולעיתים מאות אלפי שקלים. ראוי לציין, כי ניהול מו"מ עם חברת הביטוח אינו עוצר את "מרוץ" ההתיישנות ותביעה שתוגש לאחר שלוש שנים קרוב לוודאי שתידחה בטענת התיישנות ולצידה אובדן תגמולי ביטוח. רק הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את "מירוץ" ההתיישנות בתנאי שהוגשה בתוך תקופה של שלוש שנים. מומלץ לפנות לעורך דין בסמוך לקרות האירוע הביטוחי על מנת למנוע התיישנות בתביעת הביטוח.

מי הגורמים מהם ניתן לקבל פיצוי או תגמולי ביטוח או פנסיית נכות בתביעת אובדן כושר עבודה?

בישראל ישנם שלושה כיסויים עיקריים לאובדן כושר עבודה מהם ניתן לקבל פיצוי :

  • חברות הביטוח הפרטיות בהם מבוטחים בוטחו באמצעות פוליסה אישית
  • ביטוח לאומי
  • קרן הפנסייה או ביטוח מנהלים

תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה – הצד המשפטי

עולם דיני הביטוח מבוסס בעיקר על חוקים ופסיקת בתי המשפט כגון חוק חוזה ביטוח, הוראות המפקח על הביטוח ופסיקה ענפה של ערכאות המשפט השונות. במקרים רבים חברות הביטוח מתנערות מהכיסוי הביטוחי תוך מחשבה שהמבוטח לא יעמוד על זכויותיו. במקרים בהם חברת הביטוח אינה משלמת את תביעת הביטוח או משלמת חלקית בלבד, ניתן לפנות למשרד עורכי דין לקבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין ביטוח בעל ניסיון בתחום, ולהגיש תביעה מסודרת.

מתמודדים מול חברת הביטוח? רק בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה

פוליסת אובדן כושר עבודה הינה מסמך משפטי סבוך ומורכב, הלקוח לא תמיד מכיר את הזכויות המגיעות במסגרת הכיסוי הביטוחי. אם זה אובדן כושר עבודה חלקי או אובדן כושר עבודה מלא, במקרים בהם חברת הביטוח אינה משלמת, מומלץ להתייעץ עם משרד עורך הדין אלעד רייך הכולל צוות הבקיא ברזי הביטוח ובכך לשפר מאוד את סיכויי התביעה.

חשוב לדעת, כי כבר בעת קבלת מכתב הדחייה מחברת הביטוח כדאי לפנות למשרד עורך הדין אלעד רייך לקבלת ייעוץ משפטי. לעיתים כבר בזמן הפגישה הראשונית ניתן למצוא פרשנות משפטית שתטיב עם הלקוח ותגרום לחברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח כבר במו"מ וללא הגשת תביעה לבית המשפט.

תביעת ביטוח – וחברות הביטוח כחברה עסקית

חברות הביטוח הינן חברות עסקיות שמטרתן להשיג רווח לבעלי המניות שלהן ומדובר בחברות מסחריות לכל דבר ועניין. כאמור, פערי הידע בין המבוטח לבין מומחי חברת הביטוח הינו גדול מאוד ולכן, נדרש לאזן את מצב דברים בעזרת עו"ד ביטוח הבקיא בפסיקות הרלוונטית ובהוראות המפקח על הביטוח. חברות הביטוח מפרשות לעיתים קרובות את הפוליסה בצורה שתטיב עימן ולא פועלות לפרש את הפוליסה לטובת המבוטח כאשר קיימות מחלוקות בנושא הכיסוי הביטוחי.

מהן סוגי הפוליסות העיקריות של אובדן כושר עבודה?

סוג הפוליסה

עקרונות

בסיסי

לכל עיסוק ומקצוע – אינו מתייחס לכישורים ספציפיים או הכשרה של המבוטח

אמצעי

ביטוח לעיסוק סביר אחר – בביטוח זה נדרש המבוטח להוכיח כי אינו מסוגל לעבוד בעבודה שלו וגם שאינו מתאים לעיסוק סביר אחר

עיסוקי

הסוג הטוב ביותר – אם מכל סיבה רפואית אינכם יכולים לעסוק בעבודה שלכם או אתם סובלים מאובדן כושר עבודה חלקי, תקבלו פיצוי בהתאם

 

חברת הביטוח או קרן הפנסיה אינן משלמות? הגישו תביעה למימוש זכויותיכם

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם לתגמולי ביטוח, משרד עורך הדין אלעד רייך יפעל למיצוי זכויותיכם. הניסיון המשמעותי של המשרד בהתמודדות מול חברות הביטוח מאפשר לכם המבוטחים למצות את מלאו זכויותיהם. ניתן ללמוד מניסיון המשרד, כי דחיית תביעה מצד חברת ביטוח אינה סוף פסוק ואינה עובדה מוגמרת. למבוטחים יש אפשרויות רבות להתמודד עם דחיית תביעתם באמצעות הגשת תביעת ביטוח יחד עם עורכי הדין של המשרד.

תביעות אובדן כושר עבודה

פנו אלינו לקבלת יעוץ ראשוני: