כולנו אנשים שאוהבים להיות בשליטה בכל מקום בו אנו נמצאים, אם זה בבית, בעבודה ואפילו בדרך לעבודה או לבית, כלומר, על הכביש. אך לעיתים אנו מתכננים תוכניות ולאלוהים או לגורל אם תרצו, יש תכנונים אחרים. רובינו אנשים שמתעסקים במשימות של מולטיטסקינג מידי יום ביומו וזה אך טבעי שמידי פעם לא נשים לב לפרט כזה או אחר, פעם זה יהיה סתם איזה תמרור עצור שלא ראינו, אך לעיתים זה יכול להיות הולך רגל או רוכב אופניים וזו כבר אופרה אחרת לגמרי.
תביעה צד ג'- מה המשמעות?
תביעה צד ג' היא בעצם תביעה הנעשית מחוץ להסכם הביטוחי, דהינו, צד א' לצורך העניין זה המבוטח, צד ב' זה חברת הביטוח וצד ג' זה גורם שלישי שנקלע אף הוא לתאונה או למקרה הביטוחי, שלנו. נכון, לרוב אנו נוטים להניח שביטוח צד ג' תופס רק לכביש, אך לא כך הדבר, לעיתים גם מי שרוכש פוליסת מבנה, חשוף לתביעה צד ג'. מי שעושה ביטוח מבנה לדירה שלו, לעיתים יעדיף לעשות גם ביטוח צד ג' על נזקים עתידיים אפשריים העלולים להיגרם לדירות הסמוכות לנו בבניין המגורים, אם בשל שיפוץ שעשינו לאחרונה או לחילופין נזקי צנרת שלא טופלו כהלכה או לחילופין בזמן, טפטפו לדירות הסמוכות וגרמו לנזק. ביטוח זה למעשה מגיע על מנת לבטח את מי שנקלע למקרה הביטוחי שלנו בעל כורחו.
לי זה לא יקרה
גם אם במקרה אתם הנהגים הכי זהירים בעולם, אפילו אתם ברגע של היסח דעת, בשבריר של שנייה, עלולים להיקלע לתאונת דרכים, בה האשמים העיקריים הם אתם. בעלי מכוניות שערכן לא גבוה, נוטים לרוב לא לרכוש פוליסת צד ג' מכיוון שהעלות היא גבוהה יחסית לשוויו של הרכב ובנוסף היא לא פוליסת חובה כמו ביטוח החובה. אך יש לזכור ולהבין, שביטוח צד ג', בעיקר מכסה אותנו מפני פגיעה ברכב אחר, ששוויו עשוי להיות פי כמה וכמה משווי הרכב שלנו. לכן ביטוח צד ג' הוא דרך טובה לקבל פיצוי מחברת הביטוח מפני תביעות צד ג'. חברת הביטוח לרוב תשתתף איתכם בעול הנזק שנגרם לצד ג' ולא תותיר אתכם לבד במערכה עם כל העול הטיפולי עליכם. במקרים של תאונות עם נזקי רכוש בלבד זה עניין התשלום הוא זניח יחסית, רק על התיקון של הרכב, אך במקרים של תאונות עם נפגעים, לביטוח צד ג' ישנה משמעות רבה מאד.
קרנית
לא רבים מהנהגים בכביש מודעים לעובד שכל שרגע הם חשופים לפגיעה אפשרית שאין לה כיסוי. נכון, אתם נהגים אחראים ורכשתם את כל הפוליסות האפשריות, אך לצידכם בכביש נוהגים, לא פעם, נהגים שמעדיפים לא לעשות ביטוח מפאת "חיסכון". כמובן שהחיסכון הזה הוא שקרי כי במקרה של תאונת אמת זו תהיה הוצאה כספית גדולה. אך לטובת מי שנפגע בתאונות הללו, הקימה המדינה את תאגיד "קרנית", שהיא למעשה קרן הממומנת מכספי פוליסות החובה של כלל הנהגים בארץ ולמעשה באה "לכסות" על נהגים ללא ביטוח חובה המעורבים בתאונה, או לחילופין תאונות פגע וברח שאין מי שישא באחריות לתאונה.
למידע נוסף בענייני תביעות ביטוח לחצו כאן!