חותם אמינות אלעד רייך

החשיבות של ליווי משפטי בעת רכישת דירה

ליווי משפטי

תהליך רכישת דירה הוא מסועף וכולל נושאים רבים שהם משפטיים, מנהליים וכלכליים. כל אדם שאינו עורך דין מקרקעין, אינו מכיר את כל המעטפת הזו על כל רבדיה ולכן אחד הדברים הראשונים שיש לבצע לאחר שמוצאים את הדירה שאותה מעוניינים לקנות, היא חיבור עם עורך דין שעוסק בתחום זה. רצוי לקבל המלצות מקרובי משפחה או מחברים אשר שכרו את שירותיו של עורך דין בתחום זה לאחרונה והוא סייע להם בתהליך קניית הדירה. כאשר מדובר בליווי משפטי של הליך שכרוך בסכומים עצומים של כסף ובנושאים מנהלתיים שישפיעו על החיים של הקונה לאורך שנים רבות, אין ספק שאי אפשר לוותר על השירותים המשפטיים הללו.

הנחיה זו תקפה גם אם קונים דירה חדשה וקיימת התנהלות מול החברה הקבלנית וגם אם מדובר באופציה של רכישת דירה יד שנייה. הלקוח ישלם בסופו של התהליך שכר דירה עורך דין קניית דירה את גובהו של שכר הטרחה מסכמים עם עורך דין זה מראש והקביעה היא אחוז מסוים מתוך ערכה של הדירה לרכישה. בדרך זו מי שרוכש הנכס יודע מראש מה יהיה הגובה של שכר הטרחה עבור ליווי משפטי ויתווספו לכך גם עלויות נלוות שהן מינוריות, כמו פעולות בלשכת המקרקעין, שליחויות, אימות מסמכים על ידי נוטריון ועוד.

ליווי משפטי של עורך דין מקרקעין

עורך דין שמתמקצע בתחום זה מבהיר ללקוח מתחילת התהליך, כמה נקודות חשובות כמו לדוגמה:

  • אם מדובר בדירה שאינה הדירה הראשונה של הלקוח, הוא יקבל מעו"ד אומדן של גובה מס הרכישה שיהיה עליו לשלם למשרד האוצר וזאת על פי מדרגות המס שמחושבות על פי ערך הדירה לרכישה.
  • אם מדובר בדירת יד שנייה, הפעולה הראשונה שיהיה על הבעלים הקודמים של הנכס לבצע היא תשלום מלוא המשכנתא שנותרה על הנכס, או לחלופין הוא יגרור את המשכנתא. המגמה היא שנסח הטאבו יהיה ללא משכנתא וזאת כדי שרוכש הנכס יוכל לרשום הערת אזהרה על שטח זה. המטרה של פעולה זו היא כדי שבעלי הנכס הנוכחיים לא ינסו למכור את הדירה הספציפית לאדם נוסף.

חתימה על הסכם המכר בין הצדדים

בשלב הראשון שני הצדדים מסכמים ביניהם בעל פה את הדברים האקוטיים כמו ערך הבית, מועד פינוי, לוח התשלומים וכל נושא רלוונטי נוסף. עורך דין מקרקעין שמעניק ליווי משפטי, מקבל טיוטת חוזה מעורך הדין של המוכר. לאחר שהוא עובר על הסעיפים השונים, הוא מנהל משא ומתן עם עורך הדין של הצד השני כדי להגיע להסכמות על הנוסח הסופי של החוזה. לאחר ההסכמות, אפשר לחתום על ההסכמים.

ערבויות בנקאיות ברכישת דירה חדשה

בהתאם לתוספות של חוק המכר, עורך הדין שמעניק ליווי משפטי מגן על האינטרסים של הלקוח שלו שרוכש נכס מחברה קבלנית והוא מוודא שלאחר כל תשלום תועבר ערבות בנקאית וזאת במקרה שחלילה חברה זו תקרוס כלכלית.

ביטוח צנרת

ביטוח צנרת הוא מסוג הדברים שלא תמיד מבינים כמה חשובים הם עד שזקוקים להם. ביטוח הצנרת הוא חלק מחבילת ביטוח הדירה ברוב המקרים, לכן חשוב

קראו עוד
חותם אמינות אלעד רייך
עו"ד אלעד רייך

עו"ד אלעד רייך

אלעד רייך ושות' משרד עורכי דין, עוסק בנזיקין ביטוח ונזקי גוף, מתוך שליחות ובמטרה לממש את מלוא הזכויות של לקוחות המשרד

אודות

לקבלת ייעוץ ראשוני

תחומי התמחות

כתבו עלינו

צרו איתי קשר גם דרך

עורך דין נזיקין - אלעד רייך

ייעוץ וייצוג תביעת נזיקין וביטוח...

 משרד עורך דין מהמובילים בייצוג תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, נזקי רכוש, תאונות עבודה...

השאירו פרטים ונחזור בהקדם