חותם אמינות אלעד רייך

מה עושים לאחר תאונת אופנוע המדריך המלא

לצערנו, רוכבי אופנוע עשויים למצוא את עצמם מעורבים בתאונות דרכים. זוהי אחת הסכנות הידועות ברכיבה על רכב דו גלגלי. לעיתים מדובר בתאונה עצמונית, במהלכה הרוכב נפגע לבדו במהלך רכיבה ולעיתים מדובר בתאונה שבה יש מעורבות של כלי רכב נוסף (או יותר) בתאונה. מדובר בסיטואציה לא נעימה בלשון המעטה, סיטואציה שלא לימדו אותנו מראש כיצד עלינו להתמודד איתה, כך שברוב המקרים, רוכבי אופנוע לא יודעים מה עליהם לעשות לאחר מקרה שכזה.
בשורות הבאות יפורט המדריך המלא שיכלול פירוט והסבר אודות ההתמודדות של הרוכב לאחר תאונת אופנוע לפי שלבים:

  1. תיעוד הפרטים של התאונה אתם עשויים להיות המומים מיד לאחר התאונה, מדובר בתגובה הגיונית. הגוף שלכם נמצא במצב של הלם. למרות הכל, אתם תצטרכו לתפקד, למצוא דרך להתאושש במהירות (אפשר ורצוי לשתות קצת מים אם מתאפשר לכם) כדי שתוכלו לתעד את כל הפרטים של התאונה ולבצע את הפעולות הבאות:
  • תצלמו בתמונות ובסרטונים את זירת התאונה. חשוב מאוד לשים לב שהצילום נרחב וכולל את כל כלי הרכב המעורבים בתאונה, כולל הסביבה. כלומר, הכביש או המדרכה שנמצאים בסביבת האירוע. פשוט תצלמו כל דבר שנראה לכם רלוונטי.
  • תצלמו את הרישיון ותעודת הביטוח של הנהגים הנוספים שמעורבים בתאונה.
  • רשמו את הפרטים האישיים של הנהגים שמעורבים בתאונה, כולל מספרי טלפון.
  • תיקחו פרטים אישיים ומספר טלפון של עדים שנכחו באירוע.
  • אל תחתמו אל טפסים או הצהרות אם נמסרו לכם כאלו מיד לאחר התאונה! אתם עלולים להיות לחוצים ולא מרוכזים. לכן, כדאי שתעשו זאת בהמשך, לאחר שתיצרו קשר עם עורך דין תאונת דרכים.
  1. קבלת טיפול רפואי מיד לאחר שסיימתם את שלב התיעוד, עליכם לגשת לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. חשוב מאוד לא להתעכב עם הנסיעה הזו, מכיוון שאם תגיעו אל בית החולים בשלב מאוחר יותר, ייתכן שלא תהיו זכאים לקבל פיצויים על הפציעות שחוויתם בעקבות התאונה.
  1. יצירת קשר עם עורך דין תאונת אופנוע בהמשך לסעיף הקודם, מומלץ לאחר התאונה, להגיע אל בית החולים בהקדם האפשרי. בשלב זה מומלץ ליצור קשר עם עורך דין תאונת אופנוע. עורך דין שמתמחה בתחום יוכל ללוות אתכם בהמשך ההליך ויאמר לכם מה עליכם לעשות שלב אחר שלב.
  1. יצירת קשר עם חברת הביטוח לאחר שיצרתם קשר עם עורך דין תאונת דרכים עליכם ליצור קשר עם חברת הביטוח ולעדכן את החברה כי עברתם תאונה. הנציג ימסור לכם הנחיות בכל הנוגע להמשך ההליך, הוא ינחה אתכם כיצד להגיש תביעה כדי לקבל החזרים בהמשך.


אם קרה לכם שעברתם תאונת אופנוע ללא ביטוח, עליכם לציין זאת כאשר תדברו עם עורך דין תאונת אופנוע. מדובר במצב שעדיף כמובן להימנע ממנו, מכיוון שלפי החוק בארץ, כל נהג (בין אם נהג משאית, רכב פרטי או אופנוע) מחויב שיהיה לו ביטוח על כלי הרכב שלו. דעו כי תאונת אופנוע ללא ביטוח עלולה להוות בעיה מבחינה חוקית ולכן חשוב ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין תאונת אופנוע שינחה אתכם כיצד עליכם לפעול בהמשך.

עד כאן המדריך המלא שכולל פירוט אודות התמודדות לאחר תאונת אופנוע.
אם עברתם תאונת אופנוע, כדאי שתצרו קשר עם אלעד רייך עורך דין, כדי לקבל פרטים אודות הליך התביעה שלכם. בנוסף, תוכלו לקבל גם מידע אודות צפי הפיצויים שאתם עשויים לקבל בהמשך.

למידע נוסף כיצד עורך דין מומחה לתאונות אופנוע יכול לעזור, לחצו כאן!

ביטוח צנרת

ביטוח צנרת הוא מסוג הדברים שלא תמיד מבינים כמה חשובים הם עד שזקוקים להם. ביטוח הצנרת הוא חלק מחבילת ביטוח הדירה ברוב המקרים, לכן חשוב

קראו עוד
חותם אמינות אלעד רייך
עו"ד אלעד רייך

עו"ד אלעד רייך

אלעד רייך ושות' משרד עורכי דין, עוסק בנזיקין ביטוח ונזקי גוף, מתוך שליחות ובמטרה לממש את מלוא הזכויות של לקוחות המשרד

אודות

לקבלת ייעוץ ראשוני

תחומי התמחות

כתבו עלינו

צרו איתי קשר גם דרך

עורך דין נזיקין - אלעד רייך

ייעוץ וייצוג תביעת נזיקין וביטוח...

 משרד עורך דין מהמובילים בייצוג תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, נזקי רכוש, תאונות עבודה...

השאירו פרטים ונחזור בהקדם