חותם אמינות אלעד רייך

נזק לרכוש חקלאי – כיצד ניתן להתמודד ואיך עורך דין יכול לעזור לכם!

בשנים האחרונות לא פשוט לעסוק בחקלאות, ממגוון סיבות, החל מהתחרות של ייבוא זול מחו"ל כלה בחוסר כוח עבודה זמין ועד למחירי המים שעולים על גדותיהם שלא כמו הכינרת. נדמה כי המדינה שקמה על כתפי החקלאות, לא זוכרת לה חסד נעורים ועוזבת אותם פצועים מאחור. גם הבצורת של השנים האחרונות לא פסחה מעל החקלאים. בנוסף, קיימים נזקים רבים לחקלאים למשל כתוצאה מהצפה של שדה חקלאי או שריפה של ציוד חקלאי. משרדנו, יפעל יחד איתך הלקוח למול חברת הביטוח על מנת לקבל פיצוי הולם בשל נזקים לרכוש חקלאי. במקרה בו חברת הביטוח דוחה כיסוי ביטוחי או משלמת סכום חלקי בלבד בשל נזק חקלאי, מומלץ, להתייעץ עם משרדנו, ועורך דין נזקי רכוש, ילווה את הנזק מתחילת ההליך ועד לקבלת תגמולי הביטוח בהתאם למקרה וסוג העניין.

 

נזק לרכוש חקלאי מה עושים?

אז כמו בשיר השרב תם, אך הנזקים נשארים גם נשארים, על כן נדרשת התערבות של עורך דין לנזקי רכוש חקלאי. בשנים האחרונות נהיה כמעט לא משתלם כלכלית להחזיק אדמה חקלאית וגם בקיבוצים שקמו יש מאין על טהרת החקלאות מתחילים לפזול לייעודים אחרים של אדמות החקלאות, אך ישנם בכל זאת כמה וכמה חקלאים ותיקים שאליהם אנו מעוניינים לפנות. המדינה משתדלת לפצות חקלאים על נזקי שריפה גדולים שנגרמו בשל אירועים ביטחוניים. שריפות שנגרמות מקצר חשמלי או מזג האוויר שהוא מעט חם מהרגיל וגורם לנזק אש לרכוש החקלאי, על זה אין איש מדבר. נזקי בצורת שנגרמים השכם והערב גם בימים שהמדינה לא מכריזה קבל עם ועדה על מכת בצורת קשה, מספיקה חתיכת זכוכית אחת ביום קיצי לוהט והנה עלה לנו באש מתבן שלם של קש, לא פעם קורה מקרה שכזה, שמביא עוגמת נפש רבה ומיותרת. עורך דין לנזקי אש ממשרדנו, יפעל יחד עם הלקוח לקבלת תגמולי ביטוח מחברת הביטוח אשר ביטחה את השדה או את הציוד החקלאי המשמש לעבודת השדה.

 

גשם טוב לאיכרים

אז אכן לרוב המשפט הזה נכון, אך לעיתים כמויות גדולות של גשם המגיעות בבת אחת ממש לא מטיבות עם החקלאים אלא בדיוק להיפך , נוכחנו לראות בעיקר בחורף של 2020 שלאחר שנים שחונות היה מבורך בגשמים, הצפות של שדות שלמים מכיוון שכמויות הגשמים הגדולות שירדו היו מעבר למה שהאדמה מסוגלת לספוג ולכן נגרם נזק מים לרכוש חקלאי, לשם כך נדרשת התערבות של עורך דין לנזקי רכוש חקלאי שידע כיצד להחזיר לכם, החקלאים על מיטב שנות הטיפול בשדה שירדו לטמיון. בנוסף כמויות הגשמים האדירות מביאות עימן גם סופות רעמים וברקים שלא פעם גורמים גם הם לנזק עצום, אם זה בברק שפוגע ישירות בחשמל וגורם לקצר או רעמים המבהילים את החיות וגורמות להן לבהלה מיותרת שאת הנזקים הללו רואים שבועות לאחר מכן, אם זה בא לידי ביטוי בכמות מועטת של חלב וביצים או במקרים היותר חמורים, חיות שקיפחו חייהן כאשר ניסו להימלט בעת הסופה.

 

הצפה של שטח חקלאי וגרימת נזקים לרכוש בשל נחל סמוך לשטח חקלאי ובעיות בניקוז

ישנם חוקים רבים המגדירים את  האחריות של הגורמים אשר צריכים לדאוג כי שטחים חקלאיים לא יוצפו בעת מזג אויר סוער, למשל ראשות הניקוז, הרשות המקומית, מקורת, איגודן ועוד. במקרה של הצפה לשטח חקלאי מומלץ לפנות למשרדנו, עורך דין ביטוח ממשרדנו, יבחן את מקרה ההצפה ואת האחריות של הגורמים שהתרשלו בתפקידם על פי חוק.

 

חברות הביטוח ונזק לרכוש חקלאי וציוד חקלאי בשל הצפה או שריפה

רבים הם הפעמים כי ציוד/ שדה חקלאי/ כרם ענבים ועוד, ניזוק בצורה קשה כתוצאה מהצפה או שריפה אולם, חברת הביטוח דוחה את התביעה ואינה משלמת לחקלאי תגמולי ביטוח על פי פוליסה. חברת הביטוח טוענות לאי כיסוי ביטוחי או לחילופין משלמת סכום נמוך, שאינו עונה על סך הנזקים שנגרמו כתוצאה משריפה לציוד חקלאי או לשטח חקלאי. במקרים אלו ועוד מומלץ, לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי.

 

אתה חקלאי, אין לך ביטוח, ונגרם לך, נזק לרכוש חקלאי

במקרה, שהרכוש החקלאי אינו מבוטוח ונגרמו נזקים לציוד או לשדה, ניתן לבדוק האם יש גורם שהתרשל וגרם לנזקים לרכוש. במקרים ,של נזק לרכוש שאינו מבוטח, מומלץ לפנות למשרדנו, על מנת לבחון את המקרה, לפי החוק והפסיקה ולפעול כנגד הגורמים שהתרשלו.

 

כך קרה

עוד נושא עליו חשוב לתת הדעת, הוא הקרה, כלומר מזג אוויר קר מאד שעושה נזקים אין ספור לחקלאים בצפון ולעיתים גורם להם לאבד משקל רב של יבול חקלאי טוב שהושקעו בו לא מעט ימים של טיפול ומים. 

אין אכזבה גדולה מזו, פרי שהשקעת בו את כל מרצך, יורד לטמיון, אין מזור לכאב הזה. 

 

לי זה לא יקרה

אז נכון רבים מכם, אומרים לעצמם, לי זה לא יקרה, בדיוק כמו שקרה בחורף 2020, כאשר שנים של בצורת גרמה לחקלאים לגחך על נזקי הצפה לרכוש חקלאי, מה קרה אחר-כך? בדיוק, הצפה. יתר על כן, מי יפצה אתכם על טרקטור שהתחמם ביום שרב חם או באלת כותנה שעלתה באש מפאת חומה של השמש היוקדת. על כן, אל תשימו את כספכם על קרן הצבי בטחו את רכושכם החקלאי ודאגו שבמקרה הצורך יהיה לצידכם עורך דין לנזקי רכוש חקלאי, שיקל על סבלכם וידע להחזיר לכם מהביטוח כל פרוטה ופרוטה אותה השקעתם במרץ במהלך שנות הטיפול בשדה.

 

ביטוח צנרת

ביטוח צנרת הוא מסוג הדברים שלא תמיד מבינים כמה חשובים הם עד שזקוקים להם. ביטוח הצנרת הוא חלק מחבילת ביטוח הדירה ברוב המקרים, לכן חשוב

קראו עוד
חותם אמינות אלעד רייך
עו"ד אלעד רייך

עו"ד אלעד רייך

אלעד רייך ושות' משרד עורכי דין, עוסק בנזיקין ביטוח ונזקי גוף, מתוך שליחות ובמטרה לממש את מלוא הזכויות של לקוחות המשרד

אודות

לקבלת ייעוץ ראשוני

תחומי התמחות

כתבו עלינו

צרו איתי קשר גם דרך

עורך דין נזיקין - אלעד רייך

ייעוץ וייצוג תביעת נזיקין וביטוח...

 משרד עורך דין מהמובילים בייצוג תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, נזקי רכוש, תאונות עבודה...

השאירו פרטים ונחזור בהקדם